HRadar | HR Alert | Zniesienie stanu zagrożenia epidemicznego

W miniony piątek w Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie zgodnie, z którym w dniu 1 lipca 2023 r.  zostanie zniesiony  stan zagrożenia epidemicznego.

Zniesienie stanu zagrożenia epidemicznego będzie niosło za sobą następujące konsekwencje dla pracodawców:

  1. Ważność wszystkich badań profilaktycznych pracownika, która upłynęła w trakcie pandemii, wygaśnie po 180 dniach od dnia zakończenia stanu zagrożenia epidemicznego;
  2. Wraz ze zniesieniem stanu zagrożenia epidemicznego pracodawca nie będzie miał
    już możliwości udzielić pracownikowi niewykorzystanego w latach poprzednich urlopu wypoczynkowego w wymiarze do 30 dni w terminie przez niego wyznaczonym i bez uwzględnienia planu urlopów;
  3. Termin na przeprowadzenie badań okresowych
    z zakresu BHP, których termin upłynął w czasie stanu zagrożenia epidemicznego lub 30 dni od dnia jego odwołania, wydłuża się do 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego;
  4. Szkolenia wstępne z zakresu BHP, których termin przypadał w czasie stanu zagrożenia epidemicznego lub 30 dni od dnia jego odwołania, będzie można przeprowadzić w całości za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej do 60 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego;
  5. Okres ważności zezwoleń na pracę cudzoziemców, którym zezwolenia pobytowe wygasły w czasie pandemii, zostaje przedłużony do 30 dni po zakończeniu stanu zagrożenia epidemicznego;
  6. Wraz ze zniesieniem stanu zagrożenia epidemicznego przestanie obowiązywać ograniczenie co do wysokości odprawy, odszkodowania lub innego świadczenia pieniężnego wypłacanego w związku z rozwiązaniem umowy
    o pracę.

Pobierz alert w wersji PDF

Powiązane

Szanowni Państwo,

Chcielibyśmy poinformować, że w ostatnich dniach w sieci pojawiły się fałszywe wiadomości e-mail podszywające się pod naszą Kancelarię. W niektórych przypadkach do wiadomości dołączane są rzekome faktury wystawione przez naszą Kancelarię.

Fałszywe e-maile można rozpoznać po tym, że są wysyłane z nietypowych, nieznanych adresów, które nie należą do naszej domeny. Dodatkowo, często wiadomości te są wysyłane z adresów łudząco podobnych do adresów faktycznych nadawców. Pragniemy podkreślić, że nasza Kancelaria nie ma żadnego związku z tymi wiadomościami. Wszystkie oficjalne wiadomości od nas są wysyłane wyłącznie z adresów w domenie @skslegal.pl.

Informujemy, że w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa zawiadomiliśmy Policję, to jest Centralne Biuro Zapobiegania Cyberprzestępczości. Prosimy o ostrożność: dokładnie sprawdzajcie Państwo adres nadawcy wiadomości i nie otwierajcie podejrzanych e-maili ani załączników. W razie wątpliwości zalecamy natychmiastowe usunięcie takiej korespondencji.