Nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer Polska ukazała się publikacja Podatki w branży FMCG i e-commerce. Autorami książki jest zespół podatkowy SK&S w składzie: Stanisław Gordziałkowski, Karolina Gotfryd, Martyna Smolińska oraz Ewelina Całczyńska. Redakcję naukową objął Sławomir Łuczak.
Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta.
W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:
- opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
- opodatkowania handlu e-commerce,
- opodatkowania akcji promocyjnych,
- obciążeń fiskalnych w branży FMCG.
Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:
- opłaty cukrowej,
- opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml – tzw. małpek,
- nowej matrycy stawek VAT,
- wiążących informacji stawkowych (WIS),
- kas rejestrujących on-line,
- e-paragonów.
W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.
Książka jest przeznaczona dla specjalistów zajmującym się prawem podatkowym oraz przedsiębiorców działających w sektorze FMCG.
Więcej: https://www.profinfo.pl/sklep/podatki-w-branzy-fmcg-i-e-commerce,141161.html