Przestój w centrach handlowych. Co z rozliczeniami wynajmujących?

Właściciele powierzchni w centrach handlowych nie muszą w czasie przestoju wystawiać faktur, płacić VAT ani wykazywać przychodów. Ale co gdy zakaz ustanie?

Źródłem problemów są przepisy specustawy z 31 marca br. (Dz.U. poz. 568).

Artykuł 15ze ust. 1 przewiduje wygaśnięcie zobowiązań stron umowy najmu powierzchni handlowej w centrach handlowych w okresie obowiązywania w nich zakazu handlu. Natomiast w ciągu trzech miesięcy od zniesienia tego zakazu najemcy powinni złożyć wynajmującemu ofertę przedłużenia obowiązywania umowy najmu na dotychczasowych warunkach (sprzed zakazu) o okres obowiązywania zakazu przedłużony o sześć miesięcy.

Wynajmujący zastanawiają się więc, jakie mają w związku z tym obowiązki wobec fiskusa.

− Z pewnością wykładni art. 15ze specustawy nie ułatwia „Przewodnik Antykryzysowy dla Przedsiębiorców” PFR, opublikowany bezpośrednio przed Wielkanocą (wersja 1.2) – mówi Piotr Andrzejak, radca prawny, doradca podatkowy i partner w Kancelarii SK&S.

(…)

Cały artykuł dostępny na stornie DGP 

Dziennik Gazeta Prawna, komentarz: Piotr Andrzejak

Powiązane